Dag 1 - Om mig

Vad finns det att berätta som ni vill veta om lilla mej?

1996 elfte mars Karlskoga BB, så föddes lilla jag. Jag fick namnet Hanna Yvonne Sandberg. Mitt förnamn Hanna vet jag faktiskt inte hur jag fick. Mellan namnet Yvonne fick jag efter min farmor som dog drygt ett år innan jag föddes, sen mitt efternamn Sandberg fick jag efter min mammas släkt. Som liten bebis bodde jag tillsammans med mina föräldrar ungefär tills jag var ett år, då dom flyttade isär. Man var ju så liten då så man förstod ju inte mycket om det då.. Men idag bor jag varannan vecka hos mamma & varannan vecka hos pappa. Det fungerar väl, men rätt jobbigt att åka fram & tillbaka hela tiden. Man hinner knappt komma hem till den ena förrens man ska till den andra.
Innan jag kom till jorden så hade mamma & pappa redan fått ett barn. Min storebror Anton, som är tre år äldre än mej. Han är sjutton & jag är då fjorton.
Jag älskar att umgås med min vänner, ha kul, mysa, kolla på film, shoppa & slösa pengar. Jag älskar helt enkelt att leva livet! Jag spelar innebandy, har gjort det snart i två eller tre år, vet inte riktigt.. haha. Det är nog den bästa sport jag har hållit (?) på med. Den enda sport jag verkligen trivs & antagligen kommer stanna kvar vid länge! Tidigare höll jag på med gymnastik, ungefär från 4,5,6 års åldern. Men slutade med det gymnastiken vid 12, 13 års åldern. Sen blev det lite fram & tillbaka med gymnastiken. Men nu har jag slutat helt & håller bara på med innebandy.
I början när jag började spela innebandy så spelade jag med killar i min ålder för det fanns inget tjejlag i rätt ålder då. Sen när jag spelat med killarna ett tag så började jag spela i damlaget som fanns. Så då började jag träna & spela matcher med dom, riktigt roligt!! Vi spelade rätt bra & jag lärde mej en hel del av dom äldre som spelade i laget. Men nu finns det ingen damlag längre & det är väldigt tråkigt.. För det var roligt & mer matcho att spela med dom än i det laget jag spelar nu. Men det beror ju också på att dom jag spelar med nu är rätt så nya i den här sporten. Men duktiga är dom! :) Det går väl inte direkt så bra för oss i serien med vi kämpar & ger inte upp.
Aja, nog för mej! puss hej
H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0